2013. december 8., vasárnap

Német-magyar konferencia Pécsett, 1991


Az MTA Irodalomtudományi Intézet Reneszánsz-kutató Csoportja és a wolfenbütteli Herzog August Bibliothek Reneszánsz-kutató Munkaközössége 1991. június 10. és 13. között tartotta ötödik közös konferenciáját a DAB pécsi székházában, Antike Rezeption und nationale Identität in der Renaissance insbesondere in Deutschland und in Ungarn címmel. Annak idején még javában élt az a megállapodás, amely alapján kétévente tartottunk közös tudományos üléseket, felváltva Magyarországon és Wolfenbüttelben. Én ekkor nem adtam elő, de mivel május végén jöttem haza a két hónapos wolfenbütteli kutatóútról, passzív részvevőként ott voltam a konferencián.
Ez év július 12-én Németh S. Katalin tette fel az alábbi 5 fényképet a Facebook-oldalára (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=599473293420862&set=a.599472846754240.1073741832.100000745913350&type=1&theater). Azért is ismétlem meg őket, mert némelyiken én is látható vagyok, még fekete szakállal

Klaniczay Tibor a siklósi vár fokán, ide kirándultunk:





Borkóstolás egy villányi pincében, balról jobbra: Klaniczay Tibor, Havas László, Dirk Schümer újságíró a Frankfurter Allgemeine Zeitungtól, Péter Katalin, Friedrich Niewöhner, Borzsák István, én, Németh S. Katalin, P. Vásárhelyi Judit, Petneki Áron.

 Egy másik felvétel a pincéből, itt hátul Klaus Uhlig is látszik.


 Megint a siklósi várban: Klaniczay, Bodo Guthmüller, Petneki Áron (háttal), Török Gyöngyi és én (fényképezőgéppel a kezemben):


Vacsora Villányban: Petneki, Németh S., Niewöhner, Schümer, Uhlig, Borzsák, Klaniczay:





Innentől rajta van az is a képeken, aki a korábbi felvételeket készítette: Visóczki Márta, az Intézet akkori gazdasági vezetője, ezen a képen a siklósi vár előtt bal szélen:


Török Gyöngyi és Klaniczay Tibor a siklósi várkápolna kapujában, jobbra egy kőbe vésett Perényi-címer. Klaniczay mozdulata már a fájdalmakról, a betegségről árulkodik.


 Németh S. Katalin, P. Vásárhelyi Judit és Borzsák István a siklósi várfalon.


Bodo Guthmüller, Péter Katalin, Petneki Áron és Visóczki Márta a borpincében:


 Borzsák István és Márta ugyanott:


És még néhány felvétel a vacsoráról, az elsőn


 



 A desszert láthatólag Gundel-palacsinta volt:


A konferenciáról beszámoló olvasható itt: http://epa.oszk.hu/00000/00001/00364/pdf/itk_EPA00001_1991_03_345-346.pdf

A konferencia anyaga könyv formájában is megjelent a Balassi Kiadónál 1993-ban.

(Link a többi bejegyzéshez: szaboandras54.blogspot.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése