2012. november 1., csütörtök

Huszár Gál 500 éve

H. Hubert Gabriellával és később Csepregi Zoltánnal folytatott e-mailes levélváltásaim során formálódott ki annak a konferenciának a terve, amelynek programját az alábbiakban mellékelem:



500 éve született a szelíd reformátor
Helyszín: Budapest, Evangélikus Hittudományi Egyetem (XIV. kerület, Rózsavölgyi köz 3.)
Huszár Gál emlékére közös konferenciát szervez az Evangélikus Hittudományi Egyetem és a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kara a magyar tudomány ünnepén, 2012. november 7-én.
PROGRAM

10.00 Köszöntőt mond:
Huszár Pál, a Magyarországi Református Egyház Zsinatának világi elnöke és
Fabiny Tamás, az Északi Evangélikus Egyházkerület püspöke

10.30 Előadások
  • Szabó András (Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar): Botta István könyvének megszületése és mai olvasata
  • Ferenczi Ilona (MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont Zenetudományi Intézet): Huszár Gál énekeskönyveinek liturgikus énekei
  • Fekete Csaba (Tiszántúli Református Egyházkerületi és Kollégiumi Nagykönyvtár): Huszár Gál imádságai
  • Kérdések, megbeszélés

12.00 Előadások
  • Bánfi Szilvia (Országos Széchényi Könyvtár): A nyomdász Huszár Gál
  • Bernhard, Jan-Andrea (Zürichi Egyetem Teológiai Kar): Huszár Gál, Heinrich Bullinger Libellusának (1551/59) nyomdásza. Hátterek, kapcsolatok és teológiai kérdések
  • Ifj. Hafenscher Károly (Ordass Lajos Evangélikus Oktatási Központ, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem): Huszár Gál agendatörténeti helye
  • Kérdések, megbeszélés

Közreműködik az Evangélikus Hittudományi Egyetem énekkara, vezényel Wulfné Kinczler Zsuzsanna.

Helyszín: Evangélikus Hittudományi Egyetem 1141 Budapest, Rózsavölgyi köz 3.
Tel.: 469-1050, fax: 363-7454 Mobil: 06-20/770-3529
Honlap: http://teol.lutheran.hu
E-mail: teologia@lutheran.hu
A konferencia védnökei:
Magyarországi Evangélikus Egyház Reformációi Emlékbizottsága
Magyarországi Református Egyház Doktorok Kollégiuma
Kapcsolódó link:


Botta István Huszár Gál-monográfiájának én voltam a lektora 1988-ban, s az Irodalomtörténeti Közleményekben én írtam a nekrológot a szerzőjéről: http://epa.oszk.hu/00000/00001/00010/pdf/itk_EPA00001_1999_05-06_749-750.pdf 
(Nézd meg a többi bejegyzésemet is: http://szaboandras54.blogspot.hu/ )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése